4 vragen in 4 minuten: Test Bridgestone Battlax Hypersport S22 in Jerez

door Gunther Kindermann 1 april 2019

Terwijl Onze Man nog zijn limieten en die van de nieuwe Bridgestone Battlax S22 Hypersport aan het aftasten is op het MotoGP circuit van Jerez, brengen we u hier al de eerste indrukken van Bridgestones nieuwe sportwapen. Dit met 4 vragen in 4 minuten, een mini interview afgenomen nog voor Onze Man voor de laatste sessie op de motor stapte.

MotorNieuws: Je bent hier in Jerez de nieuwe S22 aan het testen, terwijl de logica een evolutie van de populaire S21 had laten vermoeden. Wat is het verschil?
Frank Slabbynck: Bridgestone ziet dit niet als een evolutie, maar als een totaal nieuwe band. Beter op alle vlakken. En nog niet zo’n klein beetje. 5 procent sneller in het nat, 15 procent sneller onder hellingshoek in de bochten.

MotorNieuws: Klinkt mooi, maar klopt het ook?
Slabbynck: Het is moeilijk uit te drukken in percenten als je de banden niet rechtstreeks vergelijkt. Maar we hadden het euh…geluk dat de de eerste sessies op een nat circuit verreden werden. Ik moet eerlijk zeggen, ik reed tot nog toe enkel met regenbanden op een natte race omloop. Maar wat ik hier van deze S22 voelde op het nat was vrij indrukwekkend.

MotorNieuws: En nu in de voorbije droge sessies?
Slabbynck: Zeer goed gevoel. Bijzonder veel grip in de bochten en uitstekende feedback. Op het droge circuit van Jerez rijden met een band als deze en de nieuwe motoren zoals o.a. de S1000RR, ZX-6R, Panigale V4… ’t is een waar plezier.

MotorNieuws: Nog iets speciaal dat je opviel?
Slabbynck: Ja, ik heb in het kader van een vergelijkingstest ook met de Honda CBR650R gereden. De enige motor in dit gezelschap met minder dan 100 pk. Geen echte circuitmotor ook, zei men. Wel, ik heb me te pletter geamuseerd. Goede remmen, leuk blok en vooral: met het vermogen van een middenklasser, kun je met de S22 rijden alsof het een slick is. Werkelijk vol op het gas onder hellingshoek en toch niet aan het glijden te krijgen. Het zegt veel over die beloofde extra grip onder hellingshoek.

Reageren

Registreer of log in om te reageren...