2 minuten vragenvuur: de 2019 Moto Guzzi V85TT test:

door Gunther Kindermann 5 maart 2019

Onze chef is nog maar net van de Moto Guzzi V85 TT gestapt en nog voor hij aan zijn testverslag begon, duwden we hem al onze recorder onder de neus voor een aantal pertinente vragen over de test van nieuwe uit Mandello del Lario.

MotorNieuws: Even met de deur in huis vallen: hoe rijdt ie?
Verrassend goed. Voor ik deze ochtend aan de testrit begon had ik werkelijk geen idee van wat ik moest verwachten. Dit ding kon net zo goed niet vooruit te branden zijn of sturen als een hooikar. Het tegendeel is waar. Zeer homogene motor, goed blok, doet alles zoals het hoort.

MotorNieuws: Hoeveel kilometers heb je gereden?
Een kleine 200, denk ik. Met een half uurtje off road erin verwerkt. De rest waren vooral bochtige wegen langs de zuid-west kust van Sardinië. Er zijn slechtere plekken om een werkdag door te brengen.

MotorNieuws: Je houdt vol dat dit werken is?
En jij houdt vol dat je niet ontslagen wordt?

MotorNieuws: Goed punt. Wat viel je vooral op?
Dat Guzzi een motor gebouwd heeft die teruggrijpt naar de essentie van een reisenduro. Geen elektronisch gestuurde ophanging of cornering lights, maar een motor die gewoon moeiteloos doet wat je wilt. Zonder de dingen ingewikkeld te maken. En tegen een concurrentiële prijs.

MotorNieuws: Minpunten?
Elke motor heeft wel een paar minpunten, maar de vraag is of die echt van belang zijn. Ik moet daar nog eens over nadenken en ga dan de test neerpennen. Jammer genoeg loopt de route naar mijn kamer langs de bar.

MotorNieuws: Benieuwd wanneer die test online komt dan...
Zie antwoord drie.

MotorNieuws: Grootste troef?
De prijs-kwaliteit verhouding. Zowel op de weg als ernaast doet hij alles wat je wilt. En dat voor 11.715 euro, da's knap.

Lees hier de eerder gepubliceerde reportage over de Moto Guzzi V85TT

Reageren

Registreer of log in om te reageren...