Rossi toont drie nieuwe TMAX versies

door Thierry Sarasyn 8 november 2016

Yamaha heeft maar liefst drie versies van de zeer populaire TMAX klaar. Een standaard model en twee speciale versies: de TMAX SX en de TMAX DX. En niemand minder dan Valentino Rossi reed de SX op het podium. We vonden al dat die kerel erg hard met die scooter op het podium knalde…

De TMAX is sinds zijn lancering in 2001 in Napels uitgegroeid tot een icoon. En Yamaha heeft er al vaker speciale versies van uitgebracht en die hebben het allemaal heel goed gedaan. Met een standaardversie en twee specials, hebben ze heel wat troeven in handen om in 2017 goed te scoren. Alle TMAX’en hebben volgende verbeteringen

- Nieuw design
- Betere acceleratie
- Nieuw en licht chassis
- Langere swingarm
- Maar liefst 10 kg lichter dan het vorige model
- Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T)
- Meer opbergruimte, goed voor 2 jet helmen
- Smart Key contact
- Kortere demper
- Hoogwaardige TFT instrumenten
- ABS standaard
- Klaar voor het D-Air veiligheidssysteem
- Middenbok slot
- Laadcontact voor batterij
- Voldoet aan EURO 4 normen

De standaard TMAX 2017 is zeer grondig verbeterd.

TMAX SX

Voor de SX komt daarbij:

- Yamaha D Mode
- TMAX connect via een app en geïntegreerd GPS
- Andere kleuren en afwerking

TMAX DX

Voor de DX komt daarbij:

- Yamaha D Mode
- TMAX connect via een app en geïntegreerd GPS
- Andere kleuren en afwerking
- Cruise control
- Elektronisch instelbaar windscherm
- Verwarmde handvaten en zadel
- Instelbare achterschokbreker

De DX is dus het topmodel, maar ook de beide andere TMAX’en zien door de grondige verbetringen die voor 2017 doorgevoerd zijn, hun niveau zeer ver stijgen. Klaar om de traditie verder te zetten.

Reageren

Registreer of log in om te reageren...