2020 Harley-Davidson Pan America 1250 en Bronx 975

door Thierry Sarasyn 6 november 2019

Op de EICMA in Milaan heeft Harley-Davidson twee nieuwe motoren getoond met het Revolution Max blok. Deze krachtige 60-graden V-Twin is ontworpen voor een nieuwe lijn van Harley-Davidson motoren in twee gedaanten: 1250cc in de nieuwe Harley-Davidson Pan America en 975cc in de Harley-Davidson Bronx.

Twee modellen

De Harley-Davidson Pan America is een adventure-touring motorfiets die een avontuurlijke spirit combineert met touring-capaciteiten. De Pan America is een multi-tool op twee wielen, gebouwd voor avontuur.
Het nieuwe Harley-Davidson Revolution Max motorblok is ook te vinden in het hart van de nieuwe Harley-Davidson Bronx. Dat is een middelzware streetfighter.

De krachtbron van de nieuwe Pan America en Bronx modellen zijn de nieuwe, vloeistofgekoelde 975cc en 1250cc Revolution Max motoren. Gecreëerd om een lijn van nieuwe Harley-Davidson modellen aan te drijven, is de Revolution Max ontworpen om flexibele prestaties te leveren, met een brede powerband die opbouwt tot hoogtoerig vermogen. De Revolution Max verlaagt het gewicht en verhoogt de prestaties, mede dankzij een smal profiel dat als centraal deel van het frame geïntegreerd is in de motorfiets. De lichtgewicht krachtbron heeft een interne balansas die primaire motorvibraties opheft. Harley werkte nauw samen met Brembo en Michelin in de ontwikkeling van zijn nieuwe modellen.

Revolution Max 1250
• 1250cc
• 145 pk
• 122 Nm

Revolution Max 975
• 975cc
• 115 pk
• 95 Nm

Reageren

Registreer of log in om te reageren...