2020 Ducati Streetfigher V4 en V4S

door Thierry Sarasyn 23 oktober 2019

Er was geen twijfel over dat ie er zou komen en, inderdaad, Ducati brengt de Streetfighter V4. Een naked met een duizelingwekkend vermogen en het blok van de PanigaleV4 Superbike, maar wel en afgestemd op straatgebruik.

208 pk

Even met de deur in huis vallen qua cijfers: 208 pk, 178 kg drooggewicht en het desmosedici stradale. Dat laatste wil niet zeggen dat je met een superbike blok de baan op gaat. Ducati gaf een ander motorkarakter aan de V4, waardoor er nog wel 208 pk voorhanden is, maar het motorkarakter is beter bruikbaar op de weg. Zo heb je bijvoorbeeld in 3de versnelling en aan 100 km per uur maar liefst 31 procent meer koppel dan op de Panigale V4.


Winglets

Ducati gaf de nieuwe Streetfighter ook winglets mee, opvallend op een naked. Maar wel effectief, want bij 270 km per uur, krijg je 28 kg extra druk op het voorwiel. Nu horen we je al zeggen: wie rijdt nu 270 km per uur met een naked. Wel, u heeft gelijk.

V4 voor de weg


De Streetfighter V4 maakt gebruik van het gekende Rolling Chassis dat ook op de V4 Panigale zit en ook de elektronica loopt gelijk. Al is dat dan met aanpassingen voor weggebruik. De Streetfigher V4 biedt wel tractiecontrole, wheeliecontrole, ABS, cornering ABS, mappings, etc…

Hij zal in België in de standaardversie 19.990 euro kosten. In S-versie (met Öhlins is dat 22.990 euro). In Nederland: 22.990 euro voor de standaar en 26.590 voor de V4S.

Reageren

Registreer of log in om te reageren...