2018 Moto Guzzi V9 Roamer en Bobber

door Thierry Sarasyn 7 november 2017

De Moto Guzzi V9 Bobber en Roamer zijn ontwikkeld met het oog op comfort en stijl. Geen café racer stijl scheurijzers, maar wel twee motoren die hopen rijplezier bieden. De Roamer is elegant en een traditionele custom, de Bobber is herleid tot de essentie. Niks meer.

V9 Roamer

Guzzi vindt veelzijdigheid belangrijk. En dat moet je ook in de nieuwe V9 Roamer terugvinden, zoals je dat ook al deed in bijvoorbeeld de California. Ontwikkeld met de hulp van het PADC (Piaggio Advanced Design Center) in Pasadena, staat de motor letterlijk heel dicht bij de geboorteplek van customs. Hij wordt gevoed door de 850 twin en biedt vlotte prestaties en veel ruimte en comfort aan de passagier. Het voorwiel is 19 inch, achteraan is er een 16. Hij is standaard uitgerust met een windscherm en treedt daarmee in de voetsporen van de legendarische Nevada 750. Met een zithoogte van 818 mm, kan iedereen vlot met beide voeten aan de grond, geen probleem met controle dus. Meer nog omdat deze stevige jongen toch onder de kaap van 200 kg blijft met zijn rijklaar gewicht. 199 om precies te zijn. Knap.

V9 Bobber

De Bobber is een lichtjes ander verhaal. Guzzi beperkt zich tot de essentie. Geen overbodige onderdelen zoals een windscherm, geen kleurvarianten. Mat zwart. That’s it. Zowel voor als achteraan is er een 16-duims wiel met dikke banden. Goed voor een stoere uitstraling die bij een Bobber hoort. Hij heeft ook een meer voorovergebogen en dus sportievere rijhouding. Op de Roamer ga je cruisen, op de Bobber mag het iets meer zijn. Gek genoeg mag je op deze Bobber ook een passagier vervoeren. De motor is daarvoor goedgekeurd en het duo zadel is dus afneembaar en gemakkelijk terug te monteren. Hij is nog lager dan de Roamer, 785 mm, maar weegt met 199 kg precies evenveel. Dat heb je dan met die dikke banden...

Reageren

Registreer of log in om te reageren...