2017 Ducati Multistrada 950

door Thierry Sarasyn 7 november 2016

Ducati brengt een Multistrada die iets toegankelijker wordt dan de zware 1200 cc broer met een 937 cc blok, 113 pk en een lager gewicht van 227 kg.

De lichte(re) Multistrada moet de meest toegankelijke uit zijn familie worden, maar toch prestaties leveren die zijn naam waardig zijn. Net als met de 1200 cc moet je met deze jongen letterlijk alle kanten uit kunnen. Daarvoor heeft Ducati hem ook de nodige elektronica meegegeven zoals tractiecontrole en ABS, maar nu ook weer niet de extreme paketten zoals wheelie of launch control.

Het mag iets minder zijn

De Testastretta L-twin levert 113 pk bij 9000 opm en er zijn vier verschillende rij-modi. Gemakkelijk dus om een modus te selecteren naar eigen believen of afgestemd op de rij-omstandigheden.
De ophanging is volledig instelbaar, zowel voor als acheraan de M4.32 Brembo radiaal gemonteerde monobloc remklauwen zorgen voor meer dan voldoende stopkracht. Het is duidelijk dat Ducati van zijn lichtere Multistrada geen goedkoop afkooksel heeft gemaakt, maar een degelijke motor met iets minder kracht en gewicht, geschikt voor een publiek waarvoor het allemaal niet iets minder mag zijn. Ook budgettair, al wachten we nog op de juiste prijs.

Reageren

Registreer of log in om te reageren...