door 1 januari 1970

Nieuwe referentie?

Triumph puurt nu 95 pk uit de 800 cc driecilinder. Dat is niet mis maar het is vooral juist gepast voor dit soort motoren. Overal net dat beetje kracht op overschot, maar toch geen pk berg (en het bijhorende gewicht) van een éénlitermotor die je noopt meer kracht aan te wenden en ook meer ervaring eist. Triumph maakt van de XR en XC modellen ook op en top veilige motoren. Niet dat de Tigers dat in hun vorige gedaan niet waren, maar nu krijgen ze er een wel heel uitgebreid elektronica pakket bovenop met ride by wire, uitschakelbaar ABS (altijd goed op een motor die al eens off road mag rijden), tractiecontrole, 4 motormappings (regen, road, sport en off road) en ook nog drie rijd modi waarbij in road mode het ABS, gasrespons, tractiecontrole op de juiste setting geplaatst worden, in off road gebeurt hetzelfde (maar dan zal de tractiecontrole minder zijn en het ABS anders ingrijpen) en er is ook nog een personaliseerbare modus.
De XR staat op Showa’s en heeft aluminium wielen, de all road gerichte XC krijgt WP ophanging mee en spaakwielen.De x-versies hebben een (veel) breder uitrustingspakket. Triumph lijkt alles mee te hebben om in de categorie van de middenklasse hoogpoters een hele grote rol te gaan spelen. Hé, misschien worden ze wel de refentie...

Triumph Tiger 800 XR en XC fotogallerij

Reageren

Registreer of log in om te reageren...