Mash gaat hard. (En onze testrijder ook)

door German Ooms 20 juli 2017

We kennen Mash vooral van de betaalbare neo-retro modellen van Chinese makelij. Toch is het interessant om even naar de snelle opmars van dit jonge Franse merk te kijken. Al is het maar om te weten dat er een groot verschil is tussen een Chinees merk en een Frans merk dat zijn productie in China heeft. We gingen rijden met een aantal modellen uit het gamma en staken nog een boel op ook. Zoals dit:

Jong en dynamisch

In 2012 start Mash met de verkoop van hun eerste model, de Seventy. Het is een 125 cc viertakt modelletje dat met z’n retro looks meteen kan rekenen op veel belangstelling van de Franse jeugd. Het eerste jaar verkoopt Mash er zo’n 800 stuks van. In 2013 wordt het gamma aangevuld met de Café Racer en de Seventy Five. Dat jaar verkoopt Mash in Frankrijk niet minder dan 2500 stuks en verovert zo de eerste plaats in de verkooptabellen voor 125 cc’s. 2014 – 2015 wordt een schakeljaar met de introductie van de Two Fifty, de Five Hundred (400 cc) en de Adventure 400, zwaardere modellen die door hun interessante prijs meteen zorgen voor een enorme boost van de verkoop. In 2015 verkoopt Mash 5000 motoren en is ondertussen vertegenwoordigd in 9 landen.

Best potent, die Mash Adventure

Indrukwekkende cijfers

In 2016 scoort Mash opnieuw met de 250 cc Cafe Racer in de 400 Scrambler. De teller tikt de 6000 stuks aan en nog steeds is Mash marktleider in Frankrijk in de categorie 125 cc. Voor dit jaar steekt Mash opnieuw een tandje bij met de introductie van de wondermooie TT40, een nieuwe Two Fifty en de hier geteste Family Side. Mede door de introductie van Bosch ABS en Delphi injectiesystemen groeit Mash uit tot een speler die zich stilaan mengt in de debatten tussen de gevestigde waarden. Bij Sima, het moederhuis van Mash werken ondertussen 40 mensen en wordt een omzet gerealiseerd van 25.000.000 €. Het centrale onderdelendepot herbergt meer dan 50.000 onderdeelnummers en levert binnen de 24 uur naar zo’n 18 landen. De volledige ontwikkeling van nieuwe modellen gebeurt in Frankrijk.

Authentiek plezier in de Family Side

650 cc modellen

Eind volgend jaar mogen we ons verwachten aan een totaal nieuwe 650 cc ééncilinder. Dat blok draait momenteel op de testbanken en zal de basis vormen voor tal van nieuwe modellen.
Ook nieuw voor dit jaar is de lancering van een gamma 50 cc viertakt bromfietsen met vier versnellingen en een staande cilinder.

Foto's: Target Press

Mash gaat inderdaad hard.

Reageren

Registreer of log in om te reageren...