Nieuwe Bridgestone S22 sportband: op alle vlakken beter

door Thierry Sarasyn 5 oktober 2018

Bridgestone komt met een nieuwe hypersportband als opvolger van de ook al bijzonder populaire S21. Die heet logischerwijs S22 en overtroeft de S21 op zo goed als alle vlakken. De kwaliteiten van de huidige band kennende, is dat ronduit straf.

Bochtensnelheid

Volgens metingen ligt de bochtensnelheid met de S22 maar liefst 15 procent hoger dan met de voorganger een gaan de rondetijden er met 1,2 procent op vooruit. Ook op het nat ligt de grip hoger. En dat is het voornaamste (alhoewel niet enige) focuspunt voor deze S22. Nòg meer grip. Onder alle omstandigheden, bij het accelereren, in de bochten en bij het remmen.

Niet moeilijk, horen we u al denken, maar dan zal de band sneller slijten. Wel, het goede nieuws is dat de levensduur van de S22 exact even lang is als die van de S22. Dankzij een nieuw patroon en een andere compound wordt de slip op het einde van de contactzone verminderd en dat resulteert in meer grip. Bridgestone belooft ook nog een vooruitgang op het vlak van stuureigenschappen en dat verbaast ons wellicht nog meer dan die extra grip. De S21 stond op de MotorNieuws redactie geboekt als de best sturende band in zijn klasse. Maar ook dat kan dus blijkbaar nog beter. Eén van de sleutelelementen om tot dit resultaat te komen, is een nieuwe moleculaire structuur van de Silica waardoor er gewoon 25 procent meer contact is met de weg op hetzelfde oppervlak. Héél benieuwd om de nieuwe Bridgestone rubbers aan de tand te voelen.

Beschikbaarheid

De nieuwe Bridgestone S22 is in de volgende courante maten in januari 2019 beschikbaar:

Voorband:
120/70-17

Achterband: <:b>
160/60-17
180-55-17
190/50-17
190-55/17
200/55-17

Reageren

Registreer of log in om te reageren...