Nieuwe Aprilia Tuono V4 1100 Factory + verbeterde RSV4RR en Shiver 900

door Thierry Sarasyn 2 oktober 2018

Aprilia pakt in Keulen uit met een nieuwe Tuono V4 1100 Factory. Een motor die het vooral moet hebben van nieuwe en zeer hoogwaardige ophanging. De 175 pk sterke Italiaan krijgt ook een nieuwe Superpole kleurstelling.

Eén van de absolute highlights van de Aprilia Tuono V4 1100 Factory MY19 is de nieuwe, door Öhlins in samenwerking met Aprilia ontwikkelde Smart EC 2.0 semi-actieve demping. Via twee algemene settings – semi-actief en handmatig – en drie specifieke rijstanden – Track, Sport en Road – is de demping voor en achter inclusief de stuurdemper via knoppen op het stuur nu geheel naar persoonlijke voorkeur instelbaar. Eveneens nieuw voor de 175 pk sterke Aprilia Tuono V4 1100 Factory MY19 is de zwart-rode Superpole-kleurstelling.


RSV4RR: details maken het verschil

De 201 pk en 115 Nm sterke V4 van de Aprilia RSV4 RR is inwendig eveneens verder verbeterd en verfijnd, wat heeft geresulteerd in minder wrijving en een geoptimaliseerde timing. Ook is het remsysteem verder aangescherpt met nieuwe, 5 mm dikke stalen remschijven (330 mm). Voortaan is er voor de RSV4 RR keuze uit twee nieuwe kleurschema’s (Rivazza grijs en Arrabbiata zwart) in combinatie met rode velgen. Het topmodel, de RSV4 RF, is er nu in de nieuwe zwart-rode trim ‘Superpole’.

Shiver 900: nieuwe kleuren en betere navigatie

Ook de Aprilia Shiver 900 is er voor modeljaar 2019 in twee nieuwe kleurschema’s: Challenging Red en Innovation Dark. Daarnaast heeft Aprilia de smeuïge 900cc V-twin technisch verder verfijnd en geoptimaliseerd, net als het uitlaatsysteem van de Shiver 900. Dankzij de integratie van een smartphone via het Aprilia Multimedia Platform en de bijbehorende app wordt routenavigatie-informatie nu via het TFT-scherm van de Shiver 900 weergegeven.

Reageren

Registreer of log in om te reageren...