Moto Guzzi toont productieversie van 2019 V85 TT

door Thierry Sarasyn 6 november 2018

Moto Guzzi geeft de productieversie van de V85 TT zopas getoond. Op de EICMA in Milaan maakt de productieversie van de nieuwe, veelzijdige allroad zijn opwachting, voorzien van een compleet nieuwe V-Twin en technische lay-out voor Moto Guzzi’s toekomstige modelfamilie.

Uit een groot eigen TT verleden

De afkorting TT (Tutto Terreno) in de naam zegt veel over de Moto Guzzi V85 TT. De nieuwe en originele allroad combineert stijlkenmerken uit een rijk en avontuurlijk offroadverleden met een voor Moto Guzzi compleet nieuwe technische lay-out.

Het kloppende hart van de V85 TT is een 853cc luchtgekoelde 90o V-twin met twee kleppen per cilinder. Deze nieuwe ‘acht-en-een-half’ van Moto Guzzi levert 80 pk en een indrukwekkend koppel van 80 Nm, waarvan 90% al beschikbaar is vanaf 3.750 omwentelingen. Hoewel dit het eerste blok van Moto Guzzi is dat gemakkelijk 8.000 tpm draait, doet hij zijn werk traditiegetrouw al vanaf zeer lage toerentallen.

Nieuw frame, nieuwe elektronica

De V85 TT biedt zijn berijder keuze uit drie verschillende rijstanden – Road, Rain en Offroad – waarbij de instellingen van het motormanagement, het ABS en de MGCT tractiecontrole eenvoudig aan de verharde of onverharde omstandigheden aan te passen zijn. Voor de overbrenging heeft Moto Guzzi de voorkeur gegeven aan onderhoudsvrije cardanaandrijving boven een ketting.

Het frame van de V85 TT is volledig nieuw en bestaat uit stalen buizen om het zo licht, rationeel en toegankelijk mogelijk te maken. De specifieke verankering van het motorblok wordt daarbij benut om een stevige structuur te vormen met zowel de nodige precisie en stijfheid op de weg als de robuustheid en bijpassende rijeigenschappen offroad. De monoshock is direct aan het chassis bevestigd, rechts aan de dwarsdraagarm, zodat de hydraulische instellingen en veervoorspanning gemakkelijk kunnen worden aangepast. De ophanging biedt dankzij een royale veerweg en flinke bodemvrijheid optimale prestaties in het terrein, en optimaal comfort voor twee in het dagelijkse verkeer.

Reageren

Registreer of log in om te reageren...