Honda campagne promoot nadrukkelijk de motor als file alternatief

door motornieuws 3 september 2018

Wat je zelf doet, doe je beter, moeten ze bij Honda gedacht hebben. Terwijl er bij de overheid weinig beweegt om de motor nadrukkelijk naar voor te schuiven als alternatief op het fileleed, start Honda in België en Nederland zelf een Traffic Campagne. Met het oog op het benadrukken van de voordelen van een tweewieler in het verkeer.

Milaan-Parijs-Antwerpen?

Het is best opvallend. Milaan en vooral Parijs verschillen qua klimaat niet zo heel veel van wat wij hier gewoon zijn. Toch zijn tweewielers in het algemeen en scooters in het bijzonder niet weg te denken uit het straatbeeld van die grootsteden. Parijzenaren hebben al lang gesnapt dat je met de auto veroordeeld bent tot stilaan ondraaglijk fileleed en dat tweewielers een zeer valabel alternatief vormen. Misschien wel het beste. Tenzij je treinvertragingen en overvolle bussen die vertrekken vanop weinig bereikbare haltes, naast je wilt neerleggen.

Met het initiatief wil Honda mensen overtuigen om voor een tweewieler te kiezen als alternatief op het dichtslibbende verkeer. Dat ze bij voorkeur willen dat men dat op een Honda gaat doen, spreekt voor zich. Wie de komende maand te laat komt met de trein, kan in 23 belangrijke treinstations de publiciteit zien. Wie in de file staat zal ze op bilboards zien hangen of op het internet zien passeren. En wie zich wendt tot Waze om een weg te vinden waar er wél kan gereden worden zal ook via dat kanaal de campagne zien. En natuurlijk alle motorrijders die op tijd thuis zijn en in de gewonnen tijd een blik op het wereldwijde web gooien. We hopen vooral ook dat de overheid er iets van opsteekt. Dat kan in de vorm van dit soort bewustmaking of in de vorm van het fiscaal aantrekkelijker maken van de motorfiets.

Meer weten over de Traffic Campagne?

Reageren

Registreer of log in om te reageren...