Een verhaal van twee T-shirts: Het ene truitje is het andere niet...

door Thierry Sarasyn 23 november 2018

De best gelezen verhalen op websites en in magazines gaan over hippe motoren, straffe stoten, duizelingwekkende cijfers of adembenemende stunts. Dit gaat over twee T-shirts. Wedden dat u het toch leest?

Motorredacteurs en T-shirts. Het is een match made in heaven. In die mate dat er op zo goed als elke perstest ook wel een T-shirt gegeven wordt. Er liggen er hier ter redactie ondertussen genoeg om een doorsnee H&M jaloers te maken. Edoch. Er vielen hier vandaag twee T-shirts in de MotoMedia brievenbus waarover iets moet verteld worden. En het zal je nog interesseren ook. We houden het kort. Beloofd.

T-Shirt 1: We Went Fast: Mert, Malcom and McQueen

Wewentfast. Iedereen die in de jaren zeventig, tachtig of negentig met een offroad motor reed, of al eens snel ging met de motorfiets, moet die Instagram pagina en website maar volgen. Nostalgie en humor tegelijk. Maar vooral ook uitstekend gemaakt. Door Brett Smith een man die er in slaagt om herinneringen op te roepen en er tegelijkertijd nieuwe te maken. Ik bestelde het We Went Fast T-shirt van Mert, Malcom, Mcqueen. Verwijzend naar On Any Sunday helden Mert Lawwill, Malcom Smith en Steve McQuen. Gevolgd door mailtjes dat de T-shirts nog in zijn living room moesten ingepakt worden, verstuurd door zijn vrouw, ...
Vandaag zat ie dus in de bus. Netjes vanuit de V.S, met een handgeschreven kaartje bij. Om me te bedanken voor de aankoop. Het was een kaart waar passie uit sprak. Passie voor motoren zoals je ze best nog veel tegenkomt als je maar genoeg buitenkomt en zielsgenoten tegenkomt. Brett Smith’s website doet het zonder reclame en hij is een man met een uitzonderlijk talent om verhalen te schrijven, reportages te maken en momenten vast te leggen. Hij verkoopt T-shirts, vraagt bijdrages, en doet alles wat nodig is om van We Went Fast een succesverhaal te maken. Het is hem van harte gegund, het is één van de fijnste stekjes op het wereldwijde web en social media.

Nieuwsgierig naar We Went Fast?


T-Shirt 2: Full Tank

Ook in de bus vandaag: de Full Tank T-shirt. Wat zit daar achter? Wel, mocht u het nog niet weten: motorrijders hebben vaak een goed hart. Net zoals in elke groep homo sapiens die je bij elkaar brengt, zitten er gegarandeerd ook een paar onuitstaanbare idioten bij, maar het staat buiten kijf dat het merendeel van de motorrijders het hart op de juiste plaats heeft. Op één of andere manier gaan een hoog eikel-gehalte en motorrijden niet goed samen. En dat is goed.
Full Tank is het eerste non-profit merk in vrijetijdsmotorkledij. Alle opbrengsten gaan naar de Movember Foundation, die fondsen verzamelt om in te gaan tegen mannelijke problemen als prostaatkanker, teelbalkanker en, meer algemeen, zelfmoordpreventie. Full Tank stichter Scott Wilson vroeg zich af waarom er alleen maar geld moet verdiend worden met vrijetijdskledij voor motoren. En zo werd Full Tank in Sydney in het leven geroepen. “Je bent een heel gelukkig man als je rijdt en leeft zonder problemen. Maar zowel aan mannen als motoren schort er wel eens iets.”
Full Tank heeft ondertussen een boel ambassadeurs, waaronder Charley Boorman, British SBK kampioen Josh Brooks en Mark Hawwa van de Distinguished Gentleman’s Ride. Hun eerste product is gewoon een cool T-shirt. Wilson wil dat motorrijders elkaar helpen om een goede mentale en fysieke gezondheid te hebben. “Everybody deserves a full tank”, zegt hij. Hij heeft nog gelijk ook .


Meer weten over Full Tank?

Reageren

Registreer of log in om te reageren...