Afsluiten in stijl, MV Agusta toont hoe het moet.

door motornieuws 25 oktober 2018

Als we het doen, doen we het goed. dachten de Italianen waarschijnlijk toen bekend werd dat de productie van de F4 stopt. Volgens intieme bronnen zou MV Agusta in 2021 een laatste ode brengen. Ook benieuwd naar dit juweeltje?

MV Agusta kondigde eerder dit jaar aan dat de productie van F4 wordt stopgezet. Reden daartoe zijn de steeds strengere emissie-eisen en teruglopende verkoopcijfers in het superbikesegment. De stopzetting wordt pas in 2021 officieel, want dan zal de laatste special gebouwd worden op basis van de F4 RC. En dat gebeurt in stijl!

The godfather

De toekomstige F4 verwijst naar Claudio Castiglioni, de man die de Ducati 916 mee-ontwierp en het brein vormde achter de Cagiva en de MV Agusta. Zijn handtekening zal in het zadel gestikt zijn en het Cagiva-olifantje met Claudio’s naam erbij wordt op de tank gegraveerd. Verder wodt de F4 volledig onder handen genomen door de raceafdeling van de Italianen. Aangepaste in- en uitlaattrajecten zorgen voor een krachtiger motorblok en door koofstofvezel-onderdelen te gebruiken wordt een minimaal gewicht bereikt. De velgen zijn van carbon en de moeren en bouten voornamelijk van titanium.

Er worden slechts 100 exemplaren van Claudio’s trots gemaakt, wat natuurlijk zorgt voor een gepeperd prijskaartje, in de buurt van 83.000 euro.
Eentje om in de woonkamer te plaatsen zal het alvast niet worden, of net wel?


Tekst: Jill Danneels

Reageren

Registreer of log in om te reageren...