2019 Triumph Street Scrambler: Sterker, veelzijdiger, mooier

door Thierry Sarasyn 1 oktober 2018

De Triumph Street Scramber zit pas sinds 2017 in het gamma, maar toch vinden de Britten het al tijd voor een nieuwe versie. U leest het goed, geen kleine update, maar grondige veranderingen die van de nieuwe 2019 Street Scrambler een betere, snellere en zelfs mooiere motor maken. Yihaa!

Erfenis

Persbericht - De Street Scrambler is een van de meest geliefde en authentieke moderne klassiekers van Triumph. Gelanceerd in 2017, werd zijn stoere off-road-houding en veelzijdige coolfactor al snel omarmd door zowel klanten als custombouwers.

Met een sterke erfenis, die teruggaat tot de vroege jaren 1960 -toen met de Bonneville T120 TT en TR6 'C’ de eerste Triumph-scramblers werden geboren-, brengt deze nieuwe 2019 Street Scrambler een geheel nieuwe dimensie qua prestaties. Die zorgt voor een aanzienlijke verbetering in vermogen en uitrusting, vooruitstrevende technologie en een nog hoger afwerkingsniveau met prachtige scrambler-details.

De nieuwe 2019 Street Scrambler introduceert een groot aantal updates, waarvan meer vermogen en betere prestaties de meeste aandacht trekken.
Het koppelrijke 900 cc motorblok krijgt hiervoor een aanzienlijke upgrade en levert nu een knappe 10 pk aan extra topvermogen, waardoor het totaal oploopt tot 65 pk; 18 procent meer vermogen dan zijn voorganger.

Deze motorische upgrade zorgt ook voor een 500 toeren hoger toerenbereik, nu goed voor 7500 toeren per minuut. Dit levert, gecombineerd met het maximale koppel van 80 Nm wat al bij 3.800 tpm vrijkomt, de onmiskenbare Britse Twin-sound uit die imponerende dubbele dempers. De garantie voor elke spannende en indrukwekkende Scrambler-rit!

Om het hogere vermogen en extra prestaties te leveren, kreeg het motorblok de volgende updates:?
- Nieuw magnesium kleppendeksel?
- Nieuwe lichtgewicht krukas en balansassen?
- Nieuw koppelingsdeksel?
- Nieuwe, lichtere koppeling.

Naast de motorupdates behoudt de nieuwe Street Scrambler de hoge standaard van moderne motortechnologie, die zo heeft bijgedragen aan de populariteit van dit model. Ride-by-wire zorgt voor verbeterde rijeigenschappen, meer veiligheid en controle, met een enkel gasklephuis dat stijlvol en met minimale visuele impact werd geïntegreerd. Vloeistofkoeling staat garant voor lage emissies en zuinig rijden. Hoge service-intervallen van 10.000 mijl (16.000 km) verlagen daarbij de onderhoudskosten van de Street Scrambler.

?Een door de dealer te installeren A2-kit, bestaande uit: een aangepaste gashendel (APS) en bijbehorende motortuning, is ook voor de nieuwe Street Scrambler beschikbaar. Dit verbetert de bereikbaarheid van de Street Scrambler nog verder, waardoor het een mooie eerste keuze is voor nieuwe motorrijders.

Belangrijkste verbeteringen

Meer kracht en prestaties?
- Aanzienlijke toename van het vermogen: plus 10 pk tot 65 pk; 18% meer piekvermogen dan voorheen
- Hogere toerenbereik, met een “redline” die nu 500 tpm hoger ligt dan bij de vorige generatie?
- 80 Nm aan maximum koppel?
- Onmiskenbaar Scrambler-geluid.

Hoger uitrustingsniveau, betere rijeigenschappen
- Nieuwe Brembo 4-zuiger voorremklauw, verbetert remprestaties aanzienlijk ?
- Nieuwe cartridge-voorvork van hoger niveau, garandeert een comfortabele motorrit
- Dynamische scramblerergonomie met breed stuur, naar voren geplaatste voetsteps en een 19-inch voorwiel?
- Dual-purpose banden bieden uitstekende grip op asfalt maar ook op lichte off-road ondergrond?
- Toegankelijke lage zithoogte voor motorrijders van elk statuur

Vooruitstrevende technologie?
- Nieuwe weg en regen rijmodi?
- Schakelbare ABS en tractiecontrole?o Torque Assist-koppeling
- LED-achterlicht?o Startonderbreker en USB-oplaadpunt

Beter en mooier?
- Nieuw, meer eigentijds logo?
- Nieuwe, meer premium dashboardstyling?o Nieuw adventure zadel?
- Brede voorvork, meer Scrambler-achtige uitstraling
- Opvallende Scramblerfuncties en -details

Gebouwd om te personaliseren?
- 120+ speciale accessoires?
- Nieuwe inspiratiekit 'Urban Tracker'

Reageren

Registreer of log in om te reageren...