2019 Kawasaki ZX-10R levert 203 pk en wordt over ganse lijn sterker

door Thierry Sarasyn 2 september 2018

De Kawasaki ZX-10R is in handen van Jonathan Rae de voorbij drie jaar dé te kloppen motor geweest in het WK superbike. Om die dominantie te handhaven, nam Kawa de ZX-10R voor 2019 grondig onderhanden. Resultaat: meer vermogen, nieuwe klepbediening en een reeks updates die de koning ook in de toekomst in op de troon moeten houden.

3 pk meer

Of dat lukt, ligt natuurlijk niet alleen in handen van Kawasaki. Maar het groene merk heeft er wel alles aan gedaan om de al lichtjes sublieme ZX-10R nog beter te maken dan ie al was. Resultaat: 3 pk meer en dus een topvermogen van 203 pk, een hoger vermogen over de ganse lijn. Een nieuwe race-geïnspireerde klepbediening, zorgt ervoor dat Kawasaki's sportiefste nog hogere toerentallen aankan.


Sportiever dan ooit

SE-versie

Gebaseerd op de ZX-10R is er ook een ZX-10R SE met o.a. de KECS electronisch gestuurde ophanging, gesmede Marchesini wielen en de zelfherstellende laklaag.

Voor wie meer uit het blok wil halen, is het blok al voorzien op race nokenassen met grotere kleplift en er is een volledige race-uitlaat beschikbaar.

ZX-10RR

Maar er is meer. Er staat ook een gelimiteerde ZX-10RR versie gepland. Die wordt slechts op 500 exemplaren gebouwd en deze monozit heeft o.a. lichte Marchesini wielen, titanium drijfstangen, kan 600 opm. meer aan (en haalt daardoor 1 pk meer; 204 pk zonder ram air) en heeft een race gerichte afstelling van de ophanging.

De ZX-10R staat al vanaf november bij de Kawasaki dealers.

Meer weten over de Kawasaki 2019 ZX-10R en ZX-10R SE?

Meer weten over de 2019 Kawasaki ZX-10RR?

Op 500 exemplaren: de RR

Reageren

Registreer of log in om te reageren...