door Thierry Sarasyn 31 oktober 2017

2018 MV Agusta Dragster RC: Details maken het verschil

De 2018 MV Agusta Dragster RC krijgt een aantal updates aan het blok voor 2018. Daarnaast ziet ie er ook likkebaardend goed uit. De RC-versie staat voor Reparto Corse en is dus het extreme broertje uit de familie. Alle motoren uit deze RC reeks dragen het nummer 37. Het aantal wereldtitels dat MV tot nog toe veroverde.


Motor als focus

De verbeteringen beperken zich tot het motorblok. De verbeterde versnellingsbak van de 798 cc driepitter zorgt voor een zachter schakelgedrag en minder slijtage aan de tandwielen. Er zijn andere verhoudingen voor de eerste versnelling en de olie- en waterpomp zijn verbeterd. Motortrillingen worden verminderd door een trillingsdemper en er zijn verbeteringen aan de startmotor.

Ook elektronica

Een nieuwe mapping zorgt voor een betere brandstofvoorziening en is specifiek op deze RC gericht. Ook de achtvoudig instelbare tractiecontrole krijgt een upgrade. De Dragster deelt nu ook zijn carterdeksels met de F3. MV stelt dat dit niet alleen betere bescherming biedt bij een mogelijke val, maar dat ook het motorgeluid erdoor beperkt wordt.

Al bij al een resem updates die van het 2018 model toch duidelijk de betere van zijn voorganger moeten maken. Benieuwd hoe ie rijdt!

Reageren

Registreer of log in om te reageren...