2018 Ducati Multistrada 1260, 1260 S en Pikes Peak

door Thierry Sarasyn 5 november 2017

De multistrada wordt verbeterd met het Ducati Testastreta DVT (Desmodromic Variable Timing) 1262 cc blok, een nieuw chassis, betere elektronica en een nieuwe styling. Dat resulteert in verrassende cijfers qua vermogen en prestaties.

Bruikbare kracht

Het gaat Ducati niet in de eerste plaats om het topvermogen, maar om bruikbare kracht. Zo is er 85% van het koppel beschikbaar bij 3.500 opm en bij 5.500 opm is er 18 procent meer kracht dan op het vorige model.

De standaardversie van de nieuwe Multistrada 1260

Het chassis profiteert van een langere swingarm, gewijzigde geometrie voor en natuurlijk een andere wielbasis. Dat moet resulteren in meer stabiliteit en scherper bochtengedrag. Contradictorisch, maar met deze ingrepen zou Ducati het waar willen maken. Er zijn ook nog de S en S D-Air versies.

De S en S D-Air versie biedt meer van alles.

Pikes Peak

De ondertussen traditioneel geworden Pikes Peak uitvoering van de Multistrada is er ook dit keer weer bij. Met een andere kopkuip en de hoogwaardige Termignoni demper is hij een stuk sportieve dan de standaard. Maar het gaat verder dan het monteren van een lagere ruit en een andere uitlaat. Er zijn ook aluminium wielen, de carbon spatborden, het gestikte zadel en een veel uitgebreider elektronica pakket.

Belangrijkste kenmerken Multistrada 1200

• Ducati Testastretta DVT 1262 cc motor
• Bosch IMU: Inertial Measurement Unit 
• Bosch-Brembo 9.1ME Cornering ABS system 
• 320-mm voorrem Brembo 4-piston radiaal gemonteerde zuigers
• Electronic cruise control 
• Riding Modes 
• Ride-by-Wire 
• Ducati Wheelie Control (DWC) 
• Ducati Traction Control (DTC) 
• Vehicle Hold Control (VHC) 
• In de hoogte verstelbaar zadel
• LCD instrumenten paneel 

Geen nieuwe Multistrada zonder Pikes Peak uitvoering

Anders op de 1200 S

• 330 mm front brake discs, Brembo M50 4-piston radial callipers 
• Electronic cruise control 
• Ducati Multimedia System (DMS) 
• Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down 
• Electronic semi-active Sachs Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution suspension systeem 
• Full LED koplamp met Ducati Cornering Lights (DCL)
• Instrumenten paneel met 5 inch full colour high-resolution TFT scherm
• D|Air system (Multistrada 1260 S D|Air only) 

Anders op de Pikes Peak

• Ducati Performance exhaust by Termignoni 
• Carbon fibre scherm (bovenop het standaard scherm van de Pikes Peak) 
• Aluminium wielen
• Carbon fibre front mudguard 
• Carbon fibre hands free cover 
• Carbon fibre front side panels
• Red zadel stiksel
• Inertial Measurement Unit (IMU) by Bosch 
• Bosch-Brembo ABS 9.1ME Cornering braking system 
• 330 mm front discs with Brembo M50 4-piston radial calipers 
• Electronic cruise control 
• Ducati Multimedia System (DMS) 
• Riding Modes 
• Ride-by-Wire Power Modes (PM) 
• Ducati Wheelie Control (DWC) 
• Duati Traction Control (DTC) 
• Vehicle Hold Control (VHC) 

Reageren

Registreer of log in om te reageren...